..

Saturday, January 22, 2011

keindahan hidup


layang-layang

Hidup hanyalah satu persinggahan..hidup bagaikan ita bermain layang2..dgn kadar lebih jelas" bermain layang2 di taman layang2 kepong" hehhee...apabila angin kuat..kita akan berada di atas..dan apabila mendung ataupon hujan kita akan jatoh...kita akan jatoh apabila kita adalah layang2...tp kita akan sngt gembira dengan turunya air hujan jika kita adalah sebatang pokok...paham??? aku ingin berfalsafah..sbb aku ada midterm moral philosophy from Islamic perspectives...tp satu pon aku x bace lagi...hehhehe3x,,,steady...!!!!!!

Ok,bebalik kepada cerita aku tadi...layang2 akan terbang tinggi dengan bantuan angin..dan akan jatoh degum ke tanah jika ditimpa hujan...tp "air yang tenang jangan disangka tiada buaya" contohnya: ketika layang2 kamu terbang tinggi...meninggalkan teman2 lain kat bawah....kamu tidak boleh merasa besar diri atau egois.(.hahha..pengaruh cerita indon...) kerana mugkin kamu akan jatoh apabila kamu hilang kawalan seperti tersangkut pada tiang lampu,pada pokok kelapa dan mungkian juga putus tali......paham kan....

itulah...hidup ini mmg sebijik mcm main ayang2....aku membuat entri ini adalah untuk mengingatkan diri sendiri sahaja...walaupon skrg aku hidup senang...cukup makan..kasih syg yg mencurah2...semuanya yang cukup...x semestinya aku akn kekal mcm ni...begitu juga dengan kawan2 semua..mugkin ada juga yang berada di dalam kesusahan buat masa sekarang,dalam kesdeihan..hidup ibarat roda...berdoalah kepada yg Esa..INsyaALLAh..kita semua akan terus dilundungi dan dirahmati......

Bahagia itu maknawi juga bersifat rohaniah..luaran sahaja..hehhee..aku hanya mampu tersenyum mempunyai keluarga yang bahagia..abi,umi,adik,abe,kak mawar,chik,itam n fifi,,,"wardah..cik tie wndu tp bnyk kije "tuggu raya cina kakak balik ekk......teman yang istimewa yg mewarnai hidup ini...kwn sekolah dulu...pipa,wani.mimi,mek you,lia,raja.qimah.n semua2 lah...yg aku syg...
kwn uia nih..yg sentiasa menceriakan hidupku.  my mr.syamim( x putus2 memberikan semagat) tengs alot dear.......ijat.omi,kapne,ijoh,azi,mum,dada,diha,anis,ada,amna afika,jehan,faezah n semua2 lah.....

jangan tggu sampai layang2 itu putus talinya dahulu sebelum kiat berubah ke arah kebaikan,,,kerana putusnya tali lyg2 itu..bermakna putuslah jugak riwayat hidup kte....

1


my super hero...

omi,aku and ijat

lia,wani,aku,raja n pipa kesayangan.

syg semua
love all my bebss:)
tq for always being with me












5 comments:

  1. Syazwanishahir ~~~ >

    jedah,,mmg btol hok mun oyap 2..hdup kite ibarat layang2..kite bkn akn sntiasa d atas da masa kite akn trputus tali dan akn jtuh ke bwh jua...gtu la hdup ini..skjp kite d atas skjp d bwh..love u my frenz...muaaahhh2.....

    ReplyDelete
  2. wani...memg kamu semua dalam ingat...jauh dimata tp dihati tetap ada kamu semua.....memori kita bersam xkan aku kulupakan syg...

    ReplyDelete
  3. of cos..aku xkn lupakan mun..aku syg ko mun..muaaahhh2...

    ReplyDelete

About Me

gombak, kelantan, Malaysia
ineed u likes water.. likes breath...